Історія

Основні етапи

1917-1921. Заснування театру
1922-1930. Театр у мандрах
1931-1944. Запорізький період. Військові лихоліття
1944-1990. Львівський період
1991-2023. Театр у незалежній Україні
2023 - дотепер

1917-1921. Заснування театру

У перші дні становлення незалежної держави у 1917 році, Україну та її столицю Київ охопив справжній вибух національної художньої активності, в якому домінуючою складовою був театр. При Троїцькому народному домі у Києві був організований Комітет Українського національного театру, який згодом трансформувався у державну структуру, яку очолив драматург і політичний діяч Володимир Винниченко. Стараннями Комітету УНТ у серпні того ж року був створений перший державний театр України – Український національний театр, що об’єднав акторів мандрівних труп І. Мар’яненка, Т. Колісниченка, І. Сагатовського. Це були митці найвищого рівня: з-поміж них актори Л. Ліщинська, Г. Борисоглібська, К. Лучицька, І. Мар’яненко, І. Сагатовський, режисери М. Вороний, Г. Гаєвський, І. Мар’яненко, І. Сагатовський, музиканти О. Кошиць, В. Верховинець, художники М. Бойчук, В. Кричевський та ін.

16 вересня 1917 року в приміщенні Троїцького народного дому новий театр розпочав життя п’єсою В. Винниченка «Пригвождені». Однак, поступальний розвиток національного театру неодноразово переривався політичними й воєнними протистояннями в Україні 1917-1919 років. Зокрема це привело до періодичних зупинок, а потім в 1918 році до реорганізації в Державний народний театр. Постійні зміни урядів в столиці зумовили й зміни назв: Державний народний театр в 1919 році перейменовується на Український народний театр, а згодом просто в Народний театр.

Очолював театр у 1918-1922 роках один з корифеїв українського театру – Панас Саксаганський, у склад трупи входили Марія Заньковецька, Ольга Полянська, Григорій Маринич, їх вихованці – Варвара Любарт, Борис Романицький, інші.

slider image
«Гайдамаки» Т. Шевченка. Прем’єра відбулася 3 листопада 1922 року; режисер – Лесь Курбас
slider image
«Ревізор» М. Гоголя. Прем’єра відбулася 9 грудня 1922 року; режисер –Олександр Корольчук. На фото: Хлестаков – Борис Романицький, Добчинський – О.Олесь, Бобчинський – Григорій Лаврик
slider image
«Ревізор» М. Гоголя. На фото: Ганна Андріївна – З. Ярошенко
slider image
Борис Романицький (1891-1988) – співзасновник та мистецький керівник театру імені Марії Заньковецької (на фото у ролі Франца Моора у виставі «Розбійники» Ф. Шіллера)
slider image
Варвара Любарт у виставі «Гайдамаки» Т. Шевченка, 1922 р.; роль Оксани
slider image
Василь Яременко (1895-1976) –з 1922 по 1976 роки працював у театрі ім. Марії Заньковецької (на фото у ролі Шмигельського у вистава «Сава Чалий» І. Карпенка-Карого)
slider image
Іван Мар’яненко (1878 – 1962) – актор, перший директор театру (1917 поч. 1918)
slider image
Олександр Корольчук (1883 – 1925) - був одним із засновників театру імені Марії Заньковецької (на фото у ролі Франца Моора у виставі «Розбійники» Ф. Шіллера)
slider image
Панас Саксаганський (1859 – 1940)- З 1918 р. Панас Саксаганський очолював Державний народний театр. Його спадкоємцем став Театр ім. Марії Заньковецької, до якого увійшло основне акторське ядро Державного народного театру. Саксаганський час від часу грав на сцені новоствореного театру, працював там як режисер – поставив «Отелло» (1926)
1 / 9

1922-1930. Театр у мандрах

Початок 1920-х років відкрив нову сторінку в історії театру, пов’язану зі директивами та викликами специфічної системи, встановленої радянською владою. У 1922 році його було перейменовано на Державний драматичний народний театр Губполітпросвіти, а через декілька місяців на Театр імені Марії Заньковецької, про що було урочисто оголошено на урочистому вечорі вшанування творчості знаменитої актриси. Керівництво колективу очолили режисери Олександр Корольчук та Борис Романицький.

Досить скрутне економічне становище змусило театральний колектив поїхати у довготривалі гастролі містами України, до Києва на стаціонар «заньківчани» вже не повернулися. Місяцями митці працювали в Чернігові, Кременчуці, Харкові, Запоріжжі, Дніпрі, Полтаві, Луганську, Кривому Розі та в інших населених пунктах. За вісім років цього «мандрівного» періоду актори театру відвідали близько ста об’єктів і представили велику кількість вистав, виступів, лекцій.

У репертуарній афіші були «Гайдамаки» Т. Шевченка (поставлені Лесем Курбасом у 1922 році), «Лихоліття» Г. Хоткевича, «Чорна рада» С. Черкасенка, «Розбійники» Ф. Шиллера, «Ревізор» М. Гоголя, «Тартюф» Мольєра, «97» М. Куліша, «Отелло» В. Шекспіра, «Мірандоліна» К. Гольдоні, «Примари» Г. Ібсена, «Мазепа» Ю. Словацького, «Р.У.Р.» К. Чапека тощо. Режисерами були Борис Романицький, Олександр Корольчук, Панас Саксаганський, Іван Богаченко, Олександр Загаров, Доміан Козачковський, Іван Крига, художниками – Іван Бурячок, Павло Погрібний, Іван Таран, Абрам Резников, Микола Санніков, Іван Жилаєв, Георгій Орлов та ін.

Не зважаючи на складний і драматичний період 1920-30-х років, коли театральне мистецтво перебувало під пресом пильного ідеологічного контролю, митцям вдавалось творити справжнє мистецтво, що викликало як прихильні відгуки критиків, так і наступну зміну статусу театру.

slider image
Борис Романицький (1891-1988) – співзасновник та мистецький керівник театру імені Марії Заньковецької
slider image
Фото колективу театру (1925)
slider image
Колектив постановки вистави «Княжна Вікторія» з автором твору Я. Мамонтовим. 1928 рік;
slider image
Варвара Любарт (1898-1967) - З 1918 по 1967 роки працювала у театрі ім. Марії Заньковецької ( на фото у ролі Анни з вистави «Украдене щастя» І.Франка)
slider image
Василь Яременко (1895-1976) – з 1922 по 1976 роки працював у театрі ім. Марії Заньковецької ( на фото у ролі Гонти у вистава «Гайдамаки» Т.Шевченка)
slider image
Дмитро Дударєв (1890 -1960) - з 1927 по 1960 роки працював у театрі ім. Марії Заньковецької
slider image
Доміан Козачковський (1896 – 1967) – актор і режисер. З 1951 по 1967 працював у театрі імені Марії Заньковецької ( на фото у ролі Голохвастого у виставі «За двома зайцями» М.Старицького)
slider image
Афіша з вистави «Отелло» В. Шекспіра. Прем’єра відбулася 6 лютого 1926 року; режисер – Борис Романицький
slider image
Фото з вистави «Украдене щастя» І. Франка. Прем’єра відбулася 3 червня 1923 року. Режисер – Борис Романицький
1 / 9

1931-1944. Запорізький період. Військові лихоліття

З 1931 року театр імені Марії Заньковецької набуває державного статусу, отримуючи стаціонарну прописку в Запоріжжі. Саме тут сконцентрувалась прогресивна тогочасна науково-технічна думка в будові Дніпрогесу та всезагальній індустріалізації. Зрозуміло, що і на театральний репертуар був накладений відповідний відбиток. Тому одними із перших вистав стали п’єса «Гута» Г. Кобеця та «Комуни в степах» М. Куліша, де висвітлювалися, значною мірою, соціалістичні проблеми. 
Поступово цей ейфорійно комуністичний напрям вдалось дещо стишити, і глядачі відвідували постановки вистав «Маруся Чурай» І. Микитенка, «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого, «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці» М. Старицького, «Наталка Полтавка» І. Котляревського. В процесі роботи підтверджували чи здобули визнання актори Борис Романицький, Варвара Любарт, Василь Яременко, Володимир Данченко, Віра Полінська, режисери Іван Богаченко, Василь Харченко, композитор Олександр Радченко, художники Федір Нірод, Юрій Стефанчук.
У 1941 році під час Другої світової війни колектив був евакуйований із Запоріжжя спочатку на Кубань, а потім у Сибір. В місті Тобольськ було поновлено професійну діяльність. Не дивлячись на відповідну військово-ідеологічну спрямованість вистав того часу, група однодумців з успіхом поновила окремі вистави українського національного репертуару, які демонструвалися в містах і містечках регіону, збираючи численну аудиторію. Так, у далекому російському краї наші актори грали вистави української класики «Назар Стодоля», «Лісова пісня», а Борис Романицький свого українського «Отелло». В середині 1943 року колектив у повному складі переїздить до міста Новокузнецька на Кузбасі, де продовжує свою роботу. Окрім того на базі театру створювалися театрально-концертні бригади, що обслуговували підрозділи, лікарні. В цих воєнних умовах вдалося зберегти практично весь основний кістяк театру, перед яким вже з 1944 року розпочиналася нова історія.

slider image
«Запорожець за Дунаєм» Остап Вишня (за С. Гулаком-Артемовським). Прем’єра відбулася 19 березня 1931 року; режисер – Борис Романицький
slider image
Фаїна Гаєнко (1900-1965) – з 1928 року у колективі театру імені Марії Заньковецької. Вистава «Страх» режисер Борис Романицький. Прем’єра відбулася 22 червня 1931 року. Роль - Макарова.
slider image
Іван Чабаненко (1900-1972) - у 1930–1932 роках працював режисером та актором у театрі імені М. Заньковецької.
slider image
«Мартин Боруля» І.Карпенко-Карий. Прем’єра відбулася 15 листопада 1933 року; режисер – Іван Богаченко
slider image
«Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого. На фото: Степан – Іван Лісненко, Палажка – Олена Зініна, Мартин – Іван Богаченко, Марися – Фаїна Гаєнко
slider image
«Слуга двох панів» К. Гольдоні. Прем’єра відбулася 21 грудня 1933 року. Труффальдіно – Борис Романицький
slider image
«Слуга двох панів» К. Гольдоні. Прем’єра відбулася 21 грудня 1933 року
slider image
«Майстри часу» І. Кочерги. Прем’єра відбулася 16 листопада 1934 року. Режисер – Іван Богаченко. На фото: Карфункель – Іван Богаченко
slider image
«Наталка Полтавка» І. Котляревський. Прем’єра відбулася 14 березня 1936 року, режисер – Іван Богаченко. На фото: Наталка – Фаїна Гаєнко, Возний – Дмитро Дударєв
slider image
«Наталка Полтавка». На фото: Петро – П.Борщ
slider image
«Лісова пісня» Лесі Українки. Прем’єра відбулася 15 січня 1938 року. Режисер – Іван Богаченко
1 / 11

1944-1990. Львівський період

Щасливий поворот у долі театру імені Марії Заньковецької приніс 1944 рік. Урядовим рішенням колектив було переведено на постійну працю у Львів. Сюди переїхали практично всі провідні митці – Борис Романицький, Василь Яременко, Варвара Любарт, Надія Доценко, Фаїна Гаєнко, Кость Губенко, Павло Голота, Іван Овдієнко, Наталя Половко, Іван Слива, Микола Пенькович, О.Писаревський, Володимир Данченко, Володимир Максименко, Віра Полінська, режисери – Василь Івченко, Василь Харченко, художник Юрій Стефанчук, композитор Олександр Радченко. Згодом до трупи були запрошені місцеві актори – знаменитий український комік Іван Рубчак, Леся Кривицька. Доєдналися до трупи молоді актори та актриси Володимир Аркушенко, Ганна Босенко, Олександр Гай, Борис Мірус, Катерина Хом’як, Любов Каганова, Стефа Стадниківна та Ярослав Геляс.
1950-ті роки позначилися творчим зростанням колективу, дякуючи головному режисеру Борису Тягну та режисеру Василю Івченку. В репертуарі з’явились вистави: «Вій вітерець» Я. Райніса, «Доки сонце зійде, роса очі виїсть» М. Кропивницького, «Лісова пісня» Лесі Українки, «Гамлет» В. Шекспіра та «Фауст і смерть» О. Левади. Поряд працювали молоді режисери Анатолій Ротенштейн та Анатолій Горчинський. Прийшов до театру сценограф Мирон Кипріян, який близько 50 років був головним художником театру, завідуючий трупою Юліан Турчин.
1960-ті роки стали періодом «творчого міжчасся» - між відходом Бориса Тягна у 1963-му та призначенням головним режисером колективу Сергія Данченка у 1971-му, керівниками театру були нетривалий час були Сергій Сміян, Анатолій Ротенштейн, Михайло Гіляровський, сформувалися підвалини наступного творчо сильного періоду. Театр поповнили талановиті актори В’ячеслав Сумський, Ганна Опанасенко, Богдан Кох, Богдан Антків, Олександр Гринько, Володимир Глухий, Лариса Кадирова, Богдан Ступка, Віталій Розстальний, Ганна Плохотнюк, Алла Корнієнко, Богдан Козак, Юрій Брилинський, Святослав Максимчук, подружжя Федора Стригуна та Таїсії Литвиненко.
1970-ті роки були позначені талановитим керівництвом Сергія Данченка, чимало його робіт стали видатними подіями українського театрального мистецтва, серед них: «Камінний господар» Лесі Українки, «Річард ІІІ» В. Шекспіра, «Украдене щастя» І. Франка, видатні образи у яких створили Богдан Ступка, Лариса Кадирова, Федір Стригун, Таїсія Литвиненко, Анатолій Хостікоєв. У трупу влилися свіжі сили: Петро Бенюк, Євген Федорченко, Григорій Шумейко.
В 1972 році театру було присвоєно звання «академічного». Наприкінці 1970-х трупу поповнили молоді актори: Олександра Бонковська, Олександра Гуменецька, Дарія Зелізна, Галина Давидова, Любов Лев, Вадим Сікорський, Януш Юхницький, Вадим Яковенко, Любов Боровська, Іван Бернацький, Людмила Никончук, Тарас Бобеляк.
1980-ті роки для заньківчан були важкі, але вистави режисерів Алли Бабенко та Анатолія Кравчука тримали високий рівень майстерності. Зокрема, Алла Бабенко поставили нову версію «Отелло» В. Шекспіра, «Житейське море» та «Суєту» І. Карпенка-Карого, у який головну роль виконав новий лідер театру Федір Стригун. У 1987 році він очолив театр.

slider image
«Тарас Бульба» М. Гоголя (1952). Режисер – Борис Тягно
slider image
«Безталанна» І. Карпенка-Карого. (1954) Режисер – Аркадій Кліпп; Софія – Надія Доценко, Гнат – Олександр Гай, Іван – Василь Яременко
slider image
«Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці» М. Старицький (1958). Режисер – Анатолій Горчинський. Маруся – Надія Доценко, Дарина – Любов Каганова
slider image
«Маклена Граса» М. Куліш (1967), Зброжек – Богдан Кох, Граса – Борис Романицький, Маклена – Лариса Кадирова
slider image
«Сестри Річинські» Ірини Вільде (1968). Режисер – Олекса Ріпко
slider image
Біля макета оформлення вистави «Король Лір» художник вистави Мирон Кипріян та режисер Михайло Гіляровський (1969)
slider image
«Хазяїн» І. Карпенка-Карого (1970). Режисер – Олекса Ріпко, Куртц – Богдан Кох, Пузир – Борис Мірус, Зеленський – Павло Голота, Ліхтаренко – Федір Стригун.
slider image
Актор Богдан Кох, 1961 рік
slider image
«Украдене щастя» І. Франка (1976). Режисер – Сергій Данченко.
slider image
«Вій, вітерець» Я. Райніса (1950). Режисер – Віктор Івченко. Вистава йшла в репертуарі театру близько 20 років
slider image
«Вій, вітерець» Я. Райніса (1950). Режисер – Віктор Івченко. Улдис – Володимир Данченко
slider image
«Езоп» Г. Фігейредо (1958). Режисер - Борис Тягно, художник - Мирон Кипріян
slider image
«Камінний господар» Лесі Українки (1971). Режисер – Сергій Данченко, Дон Жуан – Федір Стригун, Долорес – Любов Каганова
slider image
«Камінний господар» Лесі Українки (1971). Режисер – Сергій Данченко, Дон Жуан – Богдан Ступка, Донна Анна – Лариса Кадирова
slider image
Мирон Кипріян біля фасаду театру. Художник театру від 1957 року, з 1963 й до смерті у 2019 році – головний художник театру
slider image
«Нора» Г. Ігсена (1978). Режисер – Алла Бабенко, Торвальд – Федір Стригун, Нора – Таїсія Литвиненко, Доктор Ранк – Володимир Глухий
slider image
Олександр Гай у ролі Гамлета (1957). Режисер - Борис Тягно, художник - Юрій Стефанчук
slider image
«Прапороносці» О. Гончара (1975). Режисер – Сергій Данченко, Черниш – А. Хостікоєв, Брянський – Богдан Козак, Сагайда – Федір Стригун
slider image
Сергій Данченко. Режисер театру з 1965 року, у 1971-1978 роках – головний режисер театру
slider image
«Украдене щастя» І. Франка (1976). Режисер – Сергій Данченко, Михайло Гурман – Федір Стригун, Анна – Таїсія Литвиненко, Микола Задорожний – Богдан Ступка
slider image
«Чорна пантера, білий ведмідь» В. Винниченка (1990). Режисер – Алла Бабенко, Янсон – Євген Федорченко, Сніжинка – Любов Боровська, Мулен – Богдан Козак
1 / 21

1991-2023. Театр у незалежній Україні

Становлення, чи правдивіше, відновлення незалежності Української держави в 1991 році, відбулося вибухово. Ейфорія та розгубленість ішли поруч. В цей непростий період керівництво театру імені Марії Заньковецької обрало, можливо, одне з найкращих рішень. Воно відкрило свої серця і двері для різних груп та об’єднаннь, розгорнуло широкоформатну панораму формовиражень (вечори, лекції, акції). Хвиля піднесення національної свідомості вимагала не лише нового репертуару, але й нових відкритих форм розмови з глядачем. Заньківчани стають трибуною громадської думки, резонатором суспільних проблем, повертаючи в репертуар твори і теми, які були заборонені тоталітарною системою. 

Вистави кінця 1980-х – 1990-х підняли творчий і мистецький рівень: «Гайдамаки» за Т. Шевченком, «Безталанна» І. Карпенка-Карого, «Маруся Чурай» Л. Костенко, «Павло Полуботок» К. Буревія, «Ой, радуйся, земле…» (вертеп), «Народний Малахій» М. Куліша, «Ісус, Син Бога Живого» В. Босовича, «Ромео і Джульєтта» та «Гамлет» В. Шекспіра, «Шаріка» і «Гуцулка Ксеня» Я. Барнича, «Наталка Полтавка» І. Котляревського, трилогія «Мазепа» Б. Лепкого (інсценізація Б. Антківа), «Андрей» В. Герасимчука, «У неділю рано зілля копала» О. Кобилянської, «Коханий нелюб» Я. Стельмаха.

У цей час до театру прийшли актори, які останні десятиліття творили мистецтво цього театру. Це: Ярослав Мука, Степан Глова, Роман Біль, Наталія Лань, Ірина Швайківська, Тарас Жирко, Орест Гарда, Ігор Гаврилів, Олександр Кузьменко, Максим Максименко, Валентина Щербань, Лідія Остринська, Ольга Самолюк, Наталія Лісова, Орест Огородник, Олег Сікиринський, Ярослав Кіргач, Надія Шепетюк. Значну частину цих імен й зараз можна побачити на нашій сцені. 

У 2002 році театру було повернуто статус Національного академічного українського драматичного театру імені Марії Заньковецької і як наслідок  – переведення його у загальнодержавне підпорядкування. У 2004 році при Львівському національному університеті імені І. Франка було створено факультет культури і мистецтв, який очолив Богдан Козак. Це сприяло поновленню виховання стидентів при театрі. Випуски університету привели в театр: Юрія Хвостенка, Богдана Ревкевича, Андрія Сніцрачука, Мирославу Солук, Мар’яну Кучму, Наталію Боймук, Назарія Московця, Світлану Мелеш, Андрія Войтюка, Наталію Поліщук-Московець, які сьогодні є основою колективу.

У 1987-2019 роках незмінним керманичем театру був Федір Стригун, який, у спілці з режисерами Аллою Бабенко та Вадимом Сікорським, визначав творче обличчя театру. У творчому доробку Федора Стригуна понад 130 ролей в театрі та кіно, близько 70 режисерських робіт, серед них – біля 25 звернень до української класики. Серед них: «Безталанна» І. Карпенка-Карого, «Гайдамаки» за Т. Шевченком, «Хазяїн» І. Карпенка-Карого, «Доки сонце зійде…» М. Кропивницького, «Сватання на Гончарівці» Г. Квітки-Основ’яненка, «Назар Стодоля» Т. Шевченка, «Різдвяна ніч» за М. Гоголем, інші. 

Алла Бабенко – режисерка 1970-2000-х, протягом 40 років в театрі ім. Марії Заньковецької випустила близько 100 вистав, заслуживши авторитет творця «театру для інтелектуалів», зорієнтованого не на масового глядача, а на вирішення складних естетичних завдань. Її відомими роботами були: «Чорна пантера, білий ведмідь» В. Винниченка, «Мадам Боварі» Г. Флобера, «Валентин і Валентина» М. Рощина, «Ромео і Джульєтта в кінці листопада» Я. Отченашека, Я. Балік, інші.

Вадим Сікорський почав свою роботу в театрі імені Марії Заньковецької як актор: у 1978 закінчив Студію при театрі, був успішним, зіграв чимало різнопланових ролей, з 1989 по 2022 рік був режисером театру. Йому притаманне тяжіння до театральної умовності, метафоричності, деякі знакові для цього режисера постановки насичені яскравою театральністю, він є одним з небагатьох учнів Сергія Данченка. Поставив близько 40 вистав, більшість з яких мають трагедійне, драматичне забарвлення, серед них: «Кармен» за П. Меріме, «Тригрошева опера» Б. Брехта, «Криваве весілля» Ф. Г. Лорки, «Політ над гніздом зозулі» К. Кізі, Д. Вассермена, «Кайдашева сім’я» І. Нечуй-Левицького, «Амадей» П. Шеффера, «Троє товаришів» Е. М. Ремарка. Звертався й до комедійних жанрів, поставив: «Хануму» А. Цагарелі, «Хелемські мудреці» М. Гершензона, «Небилиці про Івана…» І. Миколайчука, «Гамлет у гострому соусі» А. Ніколаї. Окремою сторінкою творчої біографії режисера є постави на Камерній сцені.

slider image
«Маруся Чурай» Л. Костенко (1989). Режисер – Федір Стригун, дует – Ярослав Мука та Роман Біль, Маруся – Дарія Зелізна
slider image
«Безталанна» І. Карпенка-Карого (1987). Режисер – Федір Стригун, Софія – Любов Боровська, Гнат – Іван Бернацький, Варка - Людмила Никончук
slider image
«Гайдамаки» Т. Шевченка (1988). Режисер – Федір Стригун, художник – Мирон Кипріян
slider image
«Народний Малахій» М. Куліш (1990). Режисер – Федір Стригун, Малахій – Януш Юхницький, Агапія – Таїсія Литвиненко
slider image
«Наталка Полтавка» І. Котляревського (1991). Режисер – Федір Стригун, Наталка – Людмила Никончук, Виборний – Федір Стригун, Терпилиха – Таїсія Литвиненко
slider image
«Ісус, син Бога живого» В. Босовича (1994). Режисер - Федір Стригун, художник – Мирон Кипріян
slider image
«Шаріка» Я. Барнича (1995). Режисер – Федір Стригун, Шаріка – Олександра Бонковська, Степан Балинський – Ярослав Мука
slider image
«Гуцулка Ксеня» Я. Барнича (1997), Режисер – Федір Стригун, Ксеня – Людмила Никончук, Синиця – Євген Федорченко
slider image
«Коханий нелюб» Я. Стельмаха (1999). Режисер – Федір Стригун, Степан – Орест Гарда, Ярися – Альбіна Сотнікова, Оляна – Ірина Швайківська, Мамка – Таїсія Литвиненко
slider image
«Талан» М. Старицького (1999). Режисер – Алла Бабенко, у головній ролі Марії – Дарія Зелізна
slider image
«Маргаритка» А. Салакру (2001). Режисер – Галина Воловецька, Батько – Олександр Гринько, Маргаритка – Любов Боровська
slider image
«Ханума» А. Цагареллі (2001). Режисер – Вадим Сікорський, Акоп – Євген Федорченко, Кабато – Дарія Зелізна, Микич – Олександр Кузьменко
slider image
«У. Б. Н.» Г. Тельнюк (2001). Режисер – Мирослав Гринишин, КДБіст – Богдан Козак, Зенон – Федір Стригун.
slider image
«Політ над гніздом зозулі» К. Кізі, Д. Вессермена (2002). Режисер – Вадим Сікорський, Макмерфі – Януш Юхницький, Кенді – Лідія Остринська
slider image
«Державна зрада» Р. Лапіки (2003). Режисер – Федір Стригун, Шевченко – Степан Глова
slider image
«Небилиці про Івана, знайдені в мальованій скрині з написами» І. Миколайчука (2010). Режисер - Вадим Сікорський, Іван – Юрій Хвостенко
slider image
«Вій, вітерець!» Я. Райніса (2015). Режисер – Вадим Сікорський, Барба – Марія Шумейко, Улдис – Василь Коржук
slider image
«Сатисфакція» за «Венеціянським купцем» В. Шекспіра (2020). Режисер – Станіслав Мойсеєв, Антоніо – Андрій Козак, Шейлок – Олександр Норчук
1 / 18

2023 - дотепер

Теперішній історичний момент нас застає на продуктивній творчій стадії, яку зараз осмислити до кінця – навряд чи можливо. У червні 2023 року театр очолив Максим Голенко – режисер та особистість. Театр змінюється, відкрилися нові сцени, з’являються різні за стилістикою, естетикою вистави, акторські, режисерські імена, художні рішення. Вони приходять на ґрунт цього театру, збагачуючи його відтінки. А європейськість стає не лише словом – реальними діями із культурного зближення з сусідніми країнами. Критеріями роботи у нас залишаються сталі категорії. Якість, яку визначає художній керівник. Патріотизм, закладений предками цього дому. Бажання рухатися вперед – як обов’язковий рушій творчості. Глядач наш різний і ми творимо – для кожного.

slider image
” Я, “ПОБЄДА” і Берлін” Кузьма Скрябін (2024). Режисерка – Вероніка Літкевич, Кузьма - Ярослав Дерпак
slider image
"Паливо" А.Нотомб (2023). Режисерка - Наталія Сиваненко, Професор - Андрій Козак, Марина - Олександра Мироненко
slider image
"Земля" О.Кобилянська (2023). Режисер - Давид Петросян, Батько - Андрій Козак, Михайло - Володимир Пантєлєєв
slider image
"Вороги. Історія любові" І.Башевіс-Зінґер (2023). Режисер – Максим Голенко. Тамара Бродер - Римма Зюбіна
slider image
"1984.OCCUPATION" за Дж.Орвеллом (2024). Режисерка - Влада Бєлозоренко
slider image
"Чарлі і шоколадна фабрика" Р.Дал (2024). Режисерка - Наталія Сиваненко
slider image
"Червона рута" Н.Ворожбит ( 2024). Режисер - Максим Голенко, Володимир - Марк Дробот
slider image
"Сірано де Бержерак" Е.Ростан ( 2025). Режисер - Давид Петросян
1 / 8
Історія | Театр Марії Заньковецької - сторінка Історії